Menu

Hoe kunt u de vindbaarheid van uw FoodTruck pagina op Facebook vergroten?

Geplaatst op 28-10-2021 door Redactie

Laten we eerlijk zijn, de meesten van ons zijn geen Social Media experts. De wijzigingen in het algoritme hebben voor wijdverbreide verwarring gezorgd als gaat om het begrijpen hoe gebruikers de inhoud die we plaatsen, kunnen lezen en kunnen liken. Social Media is tegenwoordig misschien wel hét belangrijkste medium om jezelf te kunnen verkopen. In deze blog lichten we een Social Media platform toe, die wij als Foodtruckbooking ook dagelijks gebruiken om jullie te bereiken: Facebook.

  • WAAROM FACEBOOK?

    Facebook telt in België zo’n 7 miljoen gebruikers. Dit betekent dat Facebook een enorm medium is waar veel potentiële klanten voor uw FoodTruck te vinden zijn. Updates die op Facebook geplaatst worden, zijn bedoeld om lezers blij te maken, interesse te wekken en te zorgen dat ze uw FoodTruck boeken. Voor een FoodTruck eigenaar is de Facebookpagina een ideaal platform om klanten up-to-date te houden over nieuwe gerechten die op het menu verschijnen, evenementen waar u met uw FoodTruck hebt gestaan of binnenkort te zien bent.

    Een ander voordeel van een Facebook bedrijfspagina, is de uitgebreide statistiek pagina. Met deze uitgebreide statistieken kunt u precies zien welke content klanten interessant vinden en wat voor soort content u dus vaker moet plaatsen.

    WAAROM FACEBOOK?
  • HOE WORD JE GEVONDEN OP FACEBOOK?

    Het is belangrijk dat potentiële klanten uw Facebook pagina kunnen vinden, volgen én liken. Op Facebook gaat u vindbaarheid gepaard met de SEO. Heeft u ooit van de term Facebook SEO gehoord? SEO staat voor Search Engine Optimizaiton. Als we dit vertalen naar het Vlaams, betekent dit zoekmachineoptimalisatie. SEO is een strategie om de kwaliteit en kwantiteit van het “verkeer” naar uw Facebook pagina te vergroten. Het doel van SEO is om het meeste uit zoekopdrachten te halen zonder dat u voor extra advertenties moet betalen.

  • 5 TIPS OM UW VINDBAARHEID TE VERGROTEN

    1. Naam.Uw pagina naam is cruciaal voor uwvindbaarheid op Facebook. Als mensen naar uwFoodTruck zoeken in de zoekbalk, moet uw pagina natuurlijk als eerste tevoorschijn komen in de lijst met resultaten. Daarnaast is de naam van uw pagina is uwSEO titel in Google. Gelukkig hebben FoodTrucks de meest originele namen.
    2. Persoonlijke URL.Wist u dat je uwFacebook-pagina URL kan aanpassen? Om uw vindbaarheid te vergroten moet u uwURL overeen laten komen met uw merknaam; de naam van uw FoodTruck. UwURL is dan makkelijker te onthouden en wordt sneller door zoekmachines gevonden.
    3. Vul de “info” zo volledig mogelijk in. De “info” pagina op Facebook kan zorgen dat uwvindbaarheid omhoog schiet. Umoet zorgen voor een informatieve tekst die het beste uw FoodTruck weerspiegelt. Daarnaast is het handig om trefwoorden te gebruiken waarop u gevonden wilt worden. Staat je FoodTruck vaak op een vaste plek? Zorg ervoor dat udit fysieke adres volledig hebt ingevuld. Neem op de info pagina ook links op die naar uwwebsite en andere sociale media account verwijzen.
    4. Deel waardevolle content. Alleen waardevolle content zorgt voor een verbeterde SEO. Hoe meer likes, shares en reacties uw content ontvangt, hoe waardevoller de content door Facebook wordt gezien. Met “waardevol” bedoelt Facebook letterlijk of uw content de moeite waard is om te bekijken. Hoe populairder uw content, hoe waardevoller.
    5. Voeg een profielfoto en omslagfototoe. Hoe vanzelfsprekend dit ook klinkt, je verbaast je erover hoeveel bedrijven geen profielfoto of omslagfoto op hun bedrijfspagina hebben. Foto’s zorgen natuurlijk voor dat uer betrouwbaar uitziet. Voor een profielfoto kunt het beste een simplistische foto of weergave van uwbedrijf gebruiken. Dit kan een eenvoudige en rustige foto zijn of het logo van uwbedrijf. Als omslagfoto kunt uvisueel aantrekkelijke foto gebruiken. Gebruik een foto of video dat de aandacht van uw klanten trekt

    5 TIPS OM UW VINDBAARHEID TE VERGROTEN
« Vorige
Bericht 62 van 202
Volgende »