Menu

Veelgestelde vragen

Antwoord niet gevonden? Neem contact met ons op »

Vaak gegeven antwoorden

Heb je een vraag over FoodtruckBooking.com? Hieronder vind je een overzicht van veel gestelde vragen en het bijbehorende antwoord. Staat het antwoord op je vraag er niet bij? Stel je vraag dan via het contactformulier.

Algemeen

  • Wat is FoodtruckBooking.com?+

    FoodtruckBooking.com is een platform dat foodtrucks eigenaren en opdrachtgevers direct met elkaar in contact brengt zonder tussenkomst van derden. De werking van FoodtruckBooking.com is tweeledig; aan de ene kant biedt het foodtrucks de kans om een eigen uitgebreide profielpagina te maken, zodat de vindbaarheid van de foodtruck op internet en in het relatienetwerk van Foodtruckbooking.com wordt versterkt. Aan de andere kant is het een platform waarop opdrachtgevers op zoek kunnen gaan naar rollende keukens voor hun festival, bruiloft of ander typen evenementen. Dat kan zowel door foodtrucks actief te benaderen via de zoekfunctie, als door het plaatsen van een algemene aanvraag.

  • Wat zijn de voordelen van een account op FoodtruckBooking.com?+

    • De grootste verzameling foodtrucks op 1 plek;
    • Het plaatsen van een opdracht voor foodtrucks is gratis;
    • Je staat in direct contact met de foodtruck eigenaar. Zo stem je alle details eenvoudig met elkaar af;
    • Als foodtruck eigenaar sta je via een eigen profielpagina rechtsreeks in contact met jouw opdrachtgever zonder tussenkomst van derden;
    • Jouw foodtruck profiteert van professionele online marketingcampagnes ontwikkeld door specialisten;
    • Abonnementsgelden worden direct geïnvesteerd in online campagne;
    • Toegang tot ons netwerk van evenementenbureaus en booking organisaties;
    • Je wordt onder de aandacht gebracht bij grote festivals;
    • Breng jouw foodtruckfans op de hoogte van je actuele locatie via het platform;
    • Je wordt als eerste op de hoogte gebracht van nieuwe aanvragen op ons platform en je kunt direct reageren;
    • Bij ons betaal je geen afdracht over je omzet, maar alleen je abonnementskosten;
    • Je ontvangt een nieuwsbrief met de ontwikkelingen in foodtruckland, Tip & Tricks en verrassende gerechten. Zo ben je altijd op de hoogte bent van de laatste nieuwtjes.

    Maak snel een account aan en profiteer van de voordelen van Foodtruckbooking.com.

registratie voor foodtrucks

  • Waar kan ik mij registreren?+

    Je kunt in vier eenvoudige en doelgerichte stappen een account aanmaken via de pagina aanmelden.

  • Wat zijn de kosten voor registratie?+

    Hieronder vind je een overzicht van prijzen die momenteel gelden voor een account op FoodtruckBooking.com.

    Abonnement Looptijd Prijs per maand
    Basic 1 jaar € 9,00
    Pro 1 jaar € 16,83


    Prijzen zijn exclusief 21% btw.

Abonnement

  • Wat zijn de verschillen tussen een Basis abonnement en een Pro abonnement?+

    Hieronder vind je een compleet overzicht van de verschillen tussen het Basic en het Pro abonnement.

      Basic Pro
    Uitgebreide profielpagina
    Eigen beheeromgeving
    Onbeperkt categorieën toevoegen
    Je logo toevoegen
    Reageren op boekingen
    Aantal menukaarten 1 3
    Aantal foto's 3 20
    Aantal video's 5
    Beschikbaarheid beheren
    Reageren op open aanvragen
    Reageer op nieuw binnen gekomen aanvragen
    Profiel uitgelicht
    Jouw profiel verschijnt met regelmaat in het 'Uitgelicht' blok op verschillende pagina's
    TopTruck
    Verschijn op de homepage als TopTruck en profiteer van de bijbehorende promotie via de website en Social Media
    Looptijd 1 jaar 1 jaar
    Prijs per maand € 9,08 € 16,88
    Prijs totaal € 108,90 € 202,54


  • Op welke manier kan ik de betaling richting FoodtruckBooking.com voldoen?+

    Betalingen verlopen altijd online via iDeal of creditcard. Dat geldt voor het moment dat je voor het eerst een abonnement afsluit tijdens het registratieproces. Bij de verlening wordt er gebruikgemaakt van een automatisch incasso. Hiertoe geef je toestemming bij het afsluiten van je abonnement.

  • Wat gebeurt er wanneer de abonnementsperiode afloopt?+

    Enkele weken voordat je abonnementsperiode afloopt, ontvang je hiervan een herinnering. Wanneer je niks doet, wordt je abonnement automatisch verlengd. Wil je jouw abonnement beëindigen, stuur dan minimaal 1 maand voor het einde van je abonnement een e-mail aan info@foodtruckbooking.com

  • Ik heb een Basic-account afgesloten bij FoodtruckBooking en wil upgraden naar een Pro-account hoe werkt dit?+

    Upgraden gaat eenvoudig. Log in op je account. In het hoofdmenu boven in het scherm ga je naar Abonnement. Hier zie je jouw foodtrucks. Wanneer je een basic-account hebt staat er onder Abonnement overzicht de naam met je foodtruck EN een knop Upgrade. Als je deze selecteert, kun je direct zelf de upgrade direct doorvoeren. Na de betaling zie je alle extra functies die horen bij een Pro-account.

  • Waarom is er geld afgeschreven van mijn rekening door FoodtruckBooking?+

    Hoogst waarschijnlijk is je abonnementsperiode verlopen en is je abonnement verlengd. Dit is de enige reden waarom FoodtruckBooking geld kan afschrijven d.m.v. een automatische incasso.

  • Ik heb mijn factuur niet meer. Kan ik deze ontvangen voor mijn boekhouding?+

    Al je facturen worden bewaard in je account en kun je daar downloaden. Log in op je account. In het hoofdmenu boven in het scherm ga je naar Abonnement. Ga naar het onderdeel Facturen. Hier kun je jouw gespecificeerd factuur opnieuw downloaden.

  • Wat kost het als ik mijn account Upgrade van Basic naar Pro?+

    Op het moment dat je wilt upgraden van Basic naar Pro wordt automatisch het verschil berekend dat je nog moet bijbetalen. Dus wanneer je al 6 maanden een Basic-account hebt bij Foodtruckbooking, zijn de kosten van een upgrade: Verschil tussen Basic en Pro gedeeld door de resterende looptijd.

profielpagina

  • Ik zie mijn profielpagina niet terug in de resultaten van zoekmachines. Hoe kan dat?+

    Dat kan te maken hebben met twee zaken. Ten eerste zijn de zoekwoorden die je gebruikt van belang. Jouw profielpagina is qua vindbaarheid met name geoptimaliseerd op de door jou geselecteerde hoofdcategorie, je plaats en naam van de foodtruck. Bij een combinatie van deze zoekwoorden komt je profielpagina naar voren in de zoekresultaten. De positie in de zoekresultaten is afhankelijk van de concurrentie op de gebruikte zoekwoorden.
    Daarnaast hebben zoekmachines tijd nodig om nieuwe internetpagina's te indexeren. Meestal is een profielpagina binnen enkele dagen vindbaar via de zoekmachines, maar het indexeren is daarmee nog niet voltooid. Vaak is pas na een aantal weken duidelijk op welke positie in de zoekresultaten jouw profielpagina zich heeft genesteld. Daarbij is het wederom van belang welke zoekwoorden er worden gebruikt.

  • Er klopt iets niet op mijn profielpagina. Wat moet ik nu doen?+

    Bijna alles op je profiel pagina kun je zelf aanpassen. Kijk eerst of je dit zelf kunt aanpassen wanneer je inlogt op je profiel. Alle teksten en foto’s kun je zelf wijzigen. Gaat er iets niet goed op je profielpagina en kun je niet verklaren hoe dat komt? Wij kijken graag met je mee. Vul het contactformulier op deze website in en geef duidelijk aan wat het probleem is. Je ontvangt dan zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Wat kost het als ik mijn account Upgrade van Basic naar Pro?+

    Op het moment dat je wilt upgraden van Basic naar Pro wordt automatisch het verschil berekend dat je nog moet bijbetalen. Dus wanneer je al 6 maanden een Basic-account hebt bij Foodtruckbooking, zijn de kosten van een upgrade: Verschil tussen Basic en Pro gedeeld door de resterende looptijd.

  • Hoe kan ik de Live Locator functie gebruiken?+

    Je foodtruck plaatsen op de live locator is eenvoudig en in 3 stappen geregeld:

    • Log in op je profiel;
    • Kijk in het hoofdmenu onder LIVE LOCATIE;
    • Vul eenvoudig jouw locatie in met de datum en de openingstijd.

    Op het moment dat je bent geopend, ben je automatisch opgenomen in de  Live Foodtruck Locator! Zorg ervoor dat je een goede en duidelijke menukaart opneemt met de prijzen van je gerechten en je 06-nummer. Dit maakt bestellen nog makkelijker voor je klanten.

accountbeheer

  • Waar kan ik inloggen?+

    Je kunt inloggen via de inlogpagina.

  • Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?+

    Je kunt gemakkelijk een nieuw wachtwoord aanvragen via deze pagina. Je ontvangt dan direct een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.

  • Het lukt me niet om foto's toe te voegen. Doe ik iets fout?+

    In de eerste plaats is het goed om te vermelden dat je via de beheeromgeving van FoodtruckBooking.com alleen .JPG en .PNG bestanden kunt uploaden bij Profiel en Foto's. Controleer dus of de foto de juiste bestandsextensie heeft. Is dit het geval en lukt het nog steeds niet? Dan is de kans groot dat de maximale bestandsgrootte wordt overschreden. Foto's met een bestandsgrootte van 3 MB of meer worden door het systeem niet toegelaten. Voor internet-doeleinden volstaan foto's met een bestandsformaat kleiner dan 3 MB vrijwel altijd. Heb je meer vragen over het uploaden van foto's? Stel je vraag via het contactformulier, dan ontvang je zo spoedig mogelijk een reactie.

  • Ik heb 2 of meerdere foodtrucks, hoe kan ik deze toevoegen?+

    Een extra foodtruck toevoegen is simpel. Log in op je account. In het hoofdmenu boven in het scherm ga je naar Account. Ga naar het onderdeel Foodtruck toevoegen. Selecteer Profiel toevoegen en doorloop de stappen. Je hebt zo een extra foodtruck toegevoegd.

  • Ik krijg alle Algemene Aanvragen in mijn e-mail. Hoe kan ik deze uitzetten?+

    Om de e-mails van de Algemene aanvragen uit te zetten log je in op je account. In het hoofdmenu boven in het scherm ga je naar Account. Ga naar het onderdeel Meldingen. Hier kun je de e-mails Nieuwsbrief en Algemene Aanvragen AAN en UIT zetten.

  • Ik wil alleen opdrachten in mij e-mail ontvangen vanaf bijvoorbeeld 250 bezoekers. Waar kan ik dit instellen?+

    Wanneer je inlogt op je account kun je onder het kopje Account bij Meldingen instellen vanaf hoeveel bezoekers je opdrachten wilt ontvangen.

  • Hoe werkt het onderdeel Live locatie / Nu eten? Bestel hier?+

    Steeds meer foodtrucks hebben een aantal vaste plekken waar ze hun lekkere gerechten verkopen. Met de functie Live locatie / Nu eten? Bestel hier kunnen hongerige consumenten jou makkelijk vinden en direct per telefoon bestellen.
    Als je ook opgenomen wilt worden op het kaartje van Nu eten? Bestel hier, log dan in op je account en ga naar het onderdeel Live Locatie. Hier kun je jouw (live) verkooppunt toevoegen d.m.v. het adres van de standplaats. Geef daarbij ook aan tussen welke tijden je aanwezig bent en je telefoonnummer. Zo kunnen nieuwe klanten jou makkelijk vinden en direct telefonische een bestelling plaatsen.

  • Hoe kan ik de Live Locator functie gebruiken?+

    Je foodtruck plaatsen op de live locator is eenvoudig en in 3 stappen geregeld:

    • Log in op je profiel;
    • Kijk in het hoofdmenu onder LIVE LOCATIE;
    • Vul eenvoudig jouw locatie in met de datum en de openingstijd.

    Op het moment dat je bent geopend, ben je automatisch opgenomen in de  Live Foodtruck Locator! Zorg ervoor dat je een goede en duidelijke menukaart opneemt met de prijzen van je gerechten en je 06-nummer. Dit maakt bestellen nog makkelijker voor je klanten.

  • Waarom moet ik zoveel verplichte onderdelen invullen?+

    Hoe completer je profiel, hoe groter de kans dat jouw foodtruck wordt gevonden via deze website of in de zoekmachines. Vandaar dus dat we je vragen om aandacht te besteden aan het invullen van je profiel; het kan je niet alleen een streepje voor geven op de concurrentie, het geeft de bezoekers van je profiel ook direct een goed beeld van wat ze van jouw of jouw foodtruck kunnen verwachten.

  • Hoe werkt het onderdeel Abonnement wanneer ik ben ingelogd?+

    Onder 'Abonnement' kun je informatie over je abonnement raadplegen en optioneel meerdere foodtrucks toevoegen. Het toevoegen van een extra foodtruck verloopt hetzelfde als de registratie van je account, alleen worden je contactgegevens automatisch ingevuld. Op die manier kun je desgewenst het beheer van meerdere foodtrucks op je nemen.

  • Hoe werkt het onderdeel Beschikbaarheid?+

    Binnen het optionele onderdeel 'Beschikbaarheid' kun je per dag en per dagdeel aangeven of je beschikbaar bent voor een klus. Wanneer een bezoeker van deze website een foodtruck wil boeken op een bepaalde dag of dagdeel, worden alleen de beschikbare foodtrucks bij de exacte treffers in de zoekresultaten getoond. Het beheren van je beschikbaarheid is gemakkelijk en snel te doen door een vaste weekplanning op te geven en eventuele uitzonderingen daarop toe te voegen.

    Vaste weekplanning
    Is je foodtruck bijvoorbeeld standaard niet beschikbaar op maandagen, dinsdagen en vrijdagochtenden? Geef dit aan onder 'Vaste weekplanning'. Deze dagen en dagdelen staan dan altijd op niet-beschikbaar.

    Uitzonderingen op de vaste weekplanning
    Is je foodtruck over twee weken juist wél beschikbaar op maandag, maar niet op woensdag, dan kun je dat aangeven in het gedeelte 'Uitzonderingen op de vaste weekplanning'. Binnen dit gedeelte kun je per datum je beschikbaarheid instellen. De door jou ingestelde uitzonderingen hebben voorrang op de vaste weekplanning.

zoeken

  • Hoe werkt het zoeken?+

    Op de pagina zoeken kun je op zoek gaan naar de juiste foodtruck voor jouw opdracht. Vul de zoekvelden in die belangrijk zijn voor jouw zoekopdracht en klik op de knop 'Zoeken'. Je krijgt vervolgens een lijst met resultaten te zien, geordend op percentage waarmee ze aan de zoekopdracht voldoen. Vanuit de zoekresultatenpagina kun je de profielen van de gevonden foodtrucks bekijken.

  • Voor wie is de zoekfunctie bedoeld?+

    De zoekfunctie is bedoeld voor particulieren en bedrijven die op zoek zijn naar een foodtruck voor hun opdracht.

  • Ik heb een geschikte foodtruck gevonden. Hoe neem ik contact op?+

    Contact opnemen gaat, altijd vrijblijvend, via het formulier op de profielpagina van de foodtruck. Geef een duidelijke omschrijving van de opdracht; hoe specifieker de details, hoe gerichter de foodtruck kan zijn in zijn of haar reactie.

aanvragen

  • Hoe kan ik een aanvraag plaatsen?+

    Je kunt een aanvraag plaatsen op de pagina aanvragen, door te klikken op de link 'Aanvraag plaatsen'. Vul vervolgens zo veel mogelijk velden in, zodat de foodtrucks een goed beeld kunnen vormen van de opdracht. Geef ook een duidelijke omschrijving van de opdracht; hoe specifieker de details, hoe gerichter de foodtrucker kan zijn in zijn of haar reactie. Controleer de gegevens goed en klik op de knop 'Aanvraag plaatsen'. Je ontvangt vervolgens een e-mail met activatielink op het door jou opgegeven e-mailadres. Wanneer je op de activatielink klikt, wordt je bericht op de pagina 'Aanvragen' geplaatst.

  • Moet ik betalen om een aanvraag te plaatsen?+

    Nee, het plaatsen van aanvragen is gratis.

  • Wie kunnen er op mijn aanvraag reageren?+

    Alleen foodtrucks met een account op FoodtruckBooking.com kunnen op jouw bericht reageren.

  • Wordt mijn e-mailadres vertrouwelijk behandeld?+

    Ja. Je e-mailadres wordt nooit getoond; niet op de website en ook niet aan de foodtrucks die op je bericht reageren. Je e-mailadres wordt pas gecommuniceerd wanneer je het contactformulier op de profielpagina van een foodtruck invult.

  • Waar worden de reacties op mijn aanvraag getoond?+

    Op het moment dat je een aanvraag hebt geplaatst, wordt er automatisch een gebruikersaccount voor je aangemaakt. Je ontvangt een e-mail met een bevestigingslink, zodat je de aanvraag kunt bevestigen. Wanneer je op deze link klikt en je hebt nog geen gebruikersaccount, dan word je gevraagd een wachtwoord in te vullen. Met je e-mailadres en dit wachtwoord kun je vanaf dat moment eenvoudig alle aanvragen en boekingen bij FoodtruckBooking.com beheren. Reacties van foodtrucks worden nooit publiekelijk op de website getoond.

  • Kan ik mijn aanvraag aanpassen (zodat het weer bovenaan komt te staan)?+

    Nee, het aanpassen van je aanvraag is niet mogelijk.

  • Kan ik mijn aanvraag sluiten?+

    Ja, dat kan. In de e-mail die je ontvangt na plaatsing van de aanvraag, vind je een link onder het kopje 'Bericht sluiten'. Klik op deze link om het plaatsen van reacties uit te schakelen.

  • Mag ik zo veel aanvragen plaatsen als ik wil?+

    De redactie van FoodtruckBooking.com houdt in de gaten of de aanvragen op een normale manier en volgens de geldende normen en waarden worden ingezet. Wanneer het gebruik hier naar de mening van FoodtruckBooking.com om wat voor reden dan ook van afwijkt, is FoodtruckBooking.com gerechtigd het bericht te verwijderen en het daartoe gebruikte e-mailadres te blokkeren. Voor meer informatie hieromtrent verwijzen we naar onze Algemene voorwaarden.

Meld je aan!

Foodtruckbooking.com is dé foodtruckbooking website van Europa. Met het grootste aanbod van foodtrucks vinden particulieren en organisaties eenvoudig de foodtruck naar hun keuze. Met duizenden bezoekers per maand krijg je als foodtrucker dus voldoende aandacht om voor de juiste evenementen geboekt te worden.

Direct aanmelden