Menu

Van Restaurant tot FoodTruck via Crowdfunding

Geplaatst op 10-11-2021 door Redactie

Werken in een FoodTruck is dynamisch en geeft u de mogelijkheid om uw talenten te uiten vanuit een kleine keuken. De uitdaging is dat u geld nodig hebt om het van de grond te krijgen. De vraag is dan ook: hoe komt u aan voldoende startkapitaal? Een mogelijk idee is om te beginnen met crowdfunding. In deze blog leggen we het concept van crowdfunding uit en geven we enkele tips. 

  • WAT IS CROWDFUNDING?

    Niet iedereen heeft een goed gevulde spaarrekening of krijgt een royale erfenis. En banken zijn terughoudend met het verstrekken van leningen aan nieuwe bedrijven. Daar staat u dan, vol passie en met een mooi concept. Een mogelijk idee is om een crowdfunding campagne te starten voor uw FoodTruck, want crowdfunding is een manier om geld in te zamelen zonder dat u een bank nodig hebt. Crowdfunding wordt georganiseerd door platforms als Kickstarter en Indiegogo. Als beginnende ondernemer kunt u uw concept online indienen op zo'n platform en aangeven hoeveel geld u zou willen ophalen. Iedereen die uw concept goed vindt, kan erin investeren. Het idee is dat veel mensen een klein bedrag zullen investeren, en al deze kleine investeringen zullen uw project financieren.

    WAT IS CROWDFUNDING?
  • DENK NA, VRAAG DAN

    Net zoals banken voorzichtig zijn met hun geld, zullen investeerders u alleen steunen als ze zien dat uw idee heel goed is. Denk dus goed na over het verhaal van uw foodtruckbedrijf: wat maakt het uniek? En in bredere zin: hoe wilt u uw verhaal de wereld in krijgen en uw merk promoten? En kunt u dat allemaal zelf? Misschien heeft u een professionele fotograaf nodig voor uw website foto's, een videograaf voor een advertentie, of een copywriter voor bijzonder memorabele webteksten en social media content. Een solide concept met een duidelijk plan van aanpak dat aantrekkelijk wordt gepresenteerd, heeft de meeste kans van slagen in een crowdfunding campagne

  • STEL EEN REALISTISCH DOEL 

    U bent niet de eerste FoodTruck eigenaar die geld probeert in te zamelen met behulp van crowdfunding. Laat u inspireren door de crowdfundingcampagnes die aan de uwe vooraf zijn gegaan. Als u ziet dat Food Trucks hebben gemikt op een bedrag van €50.000 en het niet hebben gehaald, is het misschien onrealistisch om een bedrag van €100.000 te vragen. Niets is onmogelijk, maar het verleden leert u vaak een wijze les - waar heeft u het geld voor nodig, de truck, een nieuwe oven, of een budget om het project van de grond te krijgen? Overweeg alle factoren, zoals reclame- of personeelskosten, en de kosten van uw crowdfunding platform, voordat u het uiteindelijke streefbedrag vaststelt. Het zou vervelend zijn om zonder geld te komen zitten na zoveel werk.

    STEL EEN REALISTISCH DOEL 
  • INVESTERINGEN AANTREKKELIJK MAKEN

    Het idee van een investering is winstgevendheid op lange termijn, dus denk na over de beloning die een investeerder krijgt in ruil voor het geven van uw geld. Krijgt een belegger het bedrag in termijnen terug met een kleine rente? Of kiest u (ook) voor originele bonussen, zoals een exclusieve uitnodiging voor de kick-off party van de Food Truck? Een leerzame masterclass van de chef? Of een volledige catering voor de investeerder en drie vrienden van zijn keuze? Creatieve en persoonlijke beloftes trekken investeerders over de streep!

  • DEEL UW REIS

    Stel dat U in de eerste paar dagen van de campagne al twintig procent van het bedrag heeft opgehaald. U gaat er met een grote glimlach in, wetende dat er een goede kans is dat u het oorspronkelijke doelbedrag zult overschrijden. In dat geval moet u niet aarzelen om een klein feestje of evenement te organiseren om te laten zien dat u op de goede weg bent. Een aftrapfeestje creëert de juiste sfeer om uw crowdfunding campagne voort te zetten. Nodig uw vrienden en familie uit om te genieten van een unieke maaltijd in uw foodtruck (als je er al een hebt). Deel enthousiaste reacties en vrolijke foto's, bijvoorbeeld via social media of op uw crowdfundingplatform. Zo laat u andere investeerders zien dat uw foodtruck potentie heeft.

« Vorige
Bericht 26 van 152
Volgende »