Menu

4 Tips voor startende Foodtruck ondernemers

Geplaatst op 27-02-2017 door Redactie

Als je altijd al de stoute schoenen hebt willen aantrekken en je bent gek op het maken van heerlijke gerechten dan is het beginnen van een foodtruck een goede optie. Natuurlijk zodra je klanten de eerste hap hebben genomen van jouw culinaire creatie dan zijn ze verslaafd, maar hoe krijg je die eerste opdracht? Dat is waar marketing zijn werk moet gaan doen.

  • Tip 1: Denk goed na over je Foodtruck naam!

    De naam van je foodtruck moet een verhaal over jezelf en het eten dat je maakt vertellen. Het is niet iets waar je licht over na moet denken want het veranderen van je naam, logo, en alle andere zaken kunnen een kostbare vergissing zijn.

    Heb je moeite met het bedenken van een goede foodtruck naam? Maak voor jezelf een lijst van alle goede restaurant en foodtrucks die je zelf kent. Bekijk deze lijst en ga voor jezelf na waarom je die bepaalde naam echt goed bij die foodtruck vind passen, op deze manier moet je dan ook je eigen truck en menu gaan beklijken.Bedenk bij het kiezen van de naam ook dat deze naam te zien zal zijn op je menus, truck, website etc.

    Ziet dit er in je gedachten goed uit? Dan heb je een winnaar te pakken.

    Tip 1: Denk goed na over je Foodtruck naam!
  • Tip 2: Ontwerp, ontwerp, ontwerp

    Wat locatie is bij vastgoed is het ontwerp bij marketing. Je ontwerp is de hoeksteen van je marketing strategie en verzorgt de hele uitstraling van je Foodtruck en de ervaring van je opdrachtgevers. Je logo moet origineel zijn het is natuurlijk jammer als je klanten bij het zien van je logo gelijk aan een concurrent denken. Tegenwoordig zijn er veel online bureaus die mooie ontwerpen kunnen maken voor betaalbare prijzen. Kijk goed naar wat hebben gemaakt in het verleden. Een ontwerper die jouw doelgroep en product begrijpt zal een ontwerp van: lettertypes, kleuren en styling maken die appelleert aan de doelgroep van jouw foodtruck.

  • Tip 3: De eerste indruk telt!

    Het is belangrijk om te realiseren dat de eerste indruk van een klant al is begonnen voordat hij een hap van je heerlijke eten heeft genomen. Zorg ervoor dat je foodtruck er altijd tip top bij staat, dat de outfits van je werknemers op elkaar zijn afgestemd en dat het rondom je foodtruck netjes en opgeruimd is.

    Denk bijvoorbeeld hoe je zelf een restaurant kiest in een vreemde stad, als je een goedkoop gekopieerde menukaart met slechte foto’s in je hand krijgt geduwd krijgt, kijk je misschien liever nog even verder.Je klanten zijn niet alleen op zoek naar een lekkere hap, ze willen een ware beleving hebben. Het zou dus zonde zijn als je een opdracht misloopt omdat je klanten alleen al op basis van je presentatie voor een andere kiezen.

    Tip 3: De eerste indruk telt!
  • Tip 4: De tweede indruk telt ook

    Natuurlijk wil je ook repetitie opdrachten en of verkopen realiseren, zorg dus dat je klanten bij je blijven terug komen. Vertel ze dat ze je kunnen volgen op social media omdat je daar altijd je huidige locatie op weer kunt geven. Gebruik spaarkaarten, bij een volle kaart krijg je een gratis gerecht.Natuurlijk kan je ook visitekaartjes neerleggen, maar print er dan ook een soort call to action op, boek ons voor uw volgende event.Wil je meer tips and tricks ontvangen neem dan een account op Foodtruckbooking en ontvang onze nieuwsbrief voor accounthouders.

« Vorige
Bericht 177 van 178
Volgende »