Menu

Help, ik weet niet wat ik moet schrijven op mijn foodtruckblog?!

Geplaatst op 28-01-2019 door Redactie

Bloggen is dé manier om jouw fans en potentiële opdrachtgevers – bijna letterlijk – een kijkje in de keuken van jouw foodtruck te geven. Daar zie je de waarde wel van in. Je deelt immers je kennis en creativiteit, en dat prikkelt jouw klanten. Het is goed voor je imago. Het is dankbare vulling voor je social media kanalen. Én (langere, inhoudelijke, unieke) teksten helpen je website vindbaarder te maken in de online zoekmachine. Aan de slag! Maar waar schrijf je over? Hoe lang je ook naar je computerscherm staart. Er komt niets uit je vingers. Geen zorgen: na het lezen van dit blog heb jij weer genoeg inspiratie om de komende maanden (!) van je contentkalender te vullen!

Denk allereerst na over een aantal vaste rubrieken, en vul die stapje voor stapje. Omdat je altijd de houvast van een thema hebt, kan één korte brainstormsessie je tientallen nieuwe ideeën opleveren. Lieve help, wanneer moet je dat allemaal opschrijven? Da’s een kwestie voor een volgend blog misschien 😉

  • Ga de diepte in

    Een manier om aan nieuwe onderwerpen te komen is om gewoon steeds dieper in een bepaald onderwerp te duiken. In plaats van simpelweg je nieuwe seizoensgerecht voor te stellen in één blog, laat je het creatieve proces zien wat er aan dit gerecht vooraf ging. Proefde je op reis dé inspirerende smaakcombinatie die je op dit idee bracht? Vertel over je ervaring. Kwam je bevriende groenteleverancier met een mooi nieuw product waar je wel raad mee wist? Schrijf het verhaal achter dit hoofdingrediënt op. Licht je een tipje van de sluier op, door het recept van bijvoorbeeld een sausje te delen? Of tip je een wijntje of cocktail die perfect past bij de nieuwe dis? Allemaal zaken die een eigen verhaal kunnen vormen. In plaats van één ‘standaard’ blog, schrijf je zo vier of vijf originele teksten die jouw bedrijf karakter geven én die jouw blog onderscheiden van de massa.

    Ga de diepte in
  • Laat anderen aan het woord

    Neem eens een interview af. Ja: dat is al vaker gedaan. Maar je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden, zo lang je maar geen quotes of teksten kopieert van concullega’s. Tref je een chef, blogger, of BN’er bij je foodtruck op een festival? Lucky you! Daar krijg je vast een leuke quote uit, vooral als ze enthousiast zijn over jouw kookkunsten. By the way: je hoeft heus niet per se VIP’s te bevragen. Je favoriete leveranciers. Je nieuwe collega. Een blije klant. Allerlei goede gesprekken kunnen je mooie – en diverse – verhalen opleveren.

  • Creëer niet, documenteer!

    De perfecte content is vaak dichterbij dan je denkt. Leg vast wat je doet in je bedrijf, en publiceer daarover in je blog. Hoe is jouw foodtruck geworden zoals ‘ie nu is? Waarom staan deze gerechten op jouw menukaart? Hoe bereid je een event of cateringklus voor? Waar moet je allemaal aan denken als je administratie doet rondom je foodtruck? Ben je een nieuw recept aan het testen? En maak je daarbij kleurrijke schetsen op papier, van hoe je gerecht eruit moet komen te zien? Neem de lezer mee als je een nieuwe messenset gaat kopen: waarop baseer jij je keus? Hoe is de sfeer op dat ene leuke foodtruckfestival waar je dit weekend bent? Hoe ziet jouw dag als foodtrucker eruit? Dát willen mensen lezen. Vooral als je er mooie foto’s of spontane video’s bij maakt.

« Vorige
Bericht 96 van 180
Volgende »